Wednesday, September 9, 2009

MENUNGGU JENAKA UMNO



Lepas saja pilihanraya kecil permatang pasir, kini menyusul pula pilihanraya kecil Bagan Pinang berikutan kematian penyandangnya. Setiap kali pilihanraya kecil, UMNO telah banyak menabur janji-janji manis kepada rakyat. Kononnya, kalau kawasan tersebut menjadi kawasan mereka, maka kawasan itu akan jadi anak emas kerajaan pusat. Pembangunan pesat akan dijalankan.. asyik-asyik dengan pembangunan material.itulah UMNO..JUMUD…KOLOT… memandang pembangunan hanya dari segi material.. mereka tak ada usaha untuk membangunkan jati diri rakyat atas dasar ISLAM… mereka takut, kalau tak terima Islam, tak terima ajaran Al-Quran, negara akan mundur.. tak ada pembangunan.. sungguh lucu..
UMNO mengaku mereka sebagai kerajaan pusat, tetapi mereka nak bangunkan kawasan hanya pilih sesetengah tempat. Itu pun tempat yang yang ada pilihanraya kecil. Kenapa jadi macam itu? Sebab mereka buat amal dan pembangunan dengan hati tak ikhlas..mereka ada muslihat politik.. kalau kita nak berpolitik,ikutlah cara Islam.. rujuk pada QURAN dan SUNNAH.
Kita nak tengok juga apa janji manis UMNO pada PRK Bagan Pinang kali ini. Sesuatu yang kelakarlah kalau mereka menjanjikan Bagan Pinang sebagai anak emas kerajaan pusat.. tapi mungkin tidak.. adakah mereka nak letakkan Isa Samad sebagai calon? Kemungkinan tidak kerana UMNO sudah belajar daripada PRK Kuala Terengganu dan Permatang Pasir.. kita sudah sedia maklum, Isa Samad mempunyai imej yang buruk.. kalau mereka meletakkan calon sebegini, nescaya betullah UMNO itu sudah NYANYUK dan bakal diKUBURkan… kita menunggu jenaka UMNO di Bagan Pinang
semoga Islam terus gemilang dan tetap tnggi menjulang!!

No comments:

Post a Comment