Wednesday, December 30, 2009

AKU DI PENJARA

Penjara oh penjara. Sungguh gelap dikau wahai penjara. Aku ini dalam penjara. Mencari pintu melepaskan diri. Supaya dapat menghirup suasana pagi. Nyaman dan tenang. Agar aku bebas kemana saja. Agar aku bertemu dengan yang dikasihi.

Oh penjara! Aku makin ketat dalam penjara. Berlapis-lapis pintu mesti aku rintangi. Berlapis-lapis onak rintangan harus aku lalui. Makin kelam. Aku mesti berjuang untuk melepaskan diri. Dunia penuh kegelapan. Aku mencari kehidupan penuh kebebasan. Aku tak punya daya. Hanya Dia yang mampu beri cahaya dalam keadaan aku yang kelam.

Penjara oh penjara. Aku dipenjara. Aku mahu pulang seperti asalku. Agar aku bebas dari penjara. Kegelapan yang melingkari aku. Aku sungguh gelap. Tidak nampak dunia luar. Dunia luas. Aku berada dalam dunia yang sempit. Manakah cahaya yang akan ku temui? Adakah aku akan berjaya untuk bebas? Hanya Tuhan yang memberi cahayaNya. Aku tak ada daya. Aku tak ada wujud…. Hanya Dia segalanya….

No comments:

Post a Comment